lørdag 4. januar 2014

Budorrennet

Årets første store skirænn var Budorrennet. I kjente løyper gikk jeg som vanlig litt under pari i årets første langdyst.

Før start var valget greit, rubbskia som jeg har gått de fleste av årets første 50mil på er et sikker stikk på plussføre. (Det blir også mindre jobb med preppinga da)

Fra start går Budorrennet i jevn stigning til Målia 1.gang, 10km gikk unna på 35 min. I høy fart tenkte jeg, men faktisk 5min bak teten allerede, rått av stjernene i front.
Kom meg i gruppe med Espen Almlid, også fra Hamar, og etterhvert Ståle Fenstad fra Stadsbygd.
Bilde av Stein Arne Negård. Tatt etter 6km.


Prøvde å være offensiv i utforkjøringene og på stakepartiene, men hadde rett og slett ingenting å kjøre med. Ble også passert av Rune Svartvadet ved Brummundkampen og opp mot Målia for siste gang var det helt slutt. Koma løp siste 15km, klarte der ikke å følge noen rygger og var glad det var lett terreng mot slutten.

3km før mål ble kollapsen et faktum, Solfrid Braathen regelrett staker fra meg. 1min og 43sek
slår hun meg med til mål.
11.plass i klassen vitner om høyt nivå i 30-34.
Min nabo Vidar Igeltjern klinket til med 2.plass i sin klasse. Ellers gikk også som ventet stakeHatlen svært bra.

Sluttiden ble 2.21.56. Fullstendige resultater

Framover nå blir det å komme i bedre form. Rett og slett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar