torsdag 24. april 2014

Konkurranse iveren er igang!

I går var en herlig dag med mulighet for både Gåjoggen og natt cup i orientering. Jeg stilte derfor opp på begge delene, og det viste seg at det ble relativt tungt iløpet av nattorienteringa.

Bilde av Rolf Bakken. F.V. Frank Berntsen, Håvard og meg.
På Gå-Joggens 2.løp var det 4.1km asfalt/grus som stod for tur i Hamar sentrum. På start var mange av fjorårets duellanter, men blant annet Håvard Ellefsen som har vist seg i svært god form til nå i år. Bestemte meg derfor å henge med så lenge det gikk. Og det holdt i 3km. Da måtte jeg også slippe Rune Svartvadet. Noe som betød 3.plass i årets første store møte med de lokale heltene. Sluttiden 14.20 var brukbar, 19 sekunder bak Håvard. Det føler jeg er innenfor rekkevidde til neste duell;)
Resultater og sak i kondis

Etter et par timer på sofaen heime var det å spenne lykta på hodet og gjøre seg klar for nattløp i orientering. Litt pussig egentlig å måtte orientere når det er natt, man løper jo vanligvis ikke når det er mørkt, men, men.. Hva gjør man ikke for at ting skal bli vanskeligere.

Løpsspor fra nattens vandring..
Formen var overaskende god, selv om bakkene var svært tunge, og de unge Hamarløperne vel raske i beina. Hang mesteparten av løypa, ble derfor god trening fram mot Långa Natten. Er etterhvert blitt godt kjent i Furuberget så mange poster kom veldig lett. Klarte noe overasskende en 2.plass. Marius Wikstrøm bommet kraftig på et smart veivalg og Ruttenborg løp visst rolig.
RESULTATER


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar